Miska olejowa

Tagi: , ,

Główny kanał oleju w kadłubie silnika rozprowadza olej poprzez kanały do łożysk głównych wału korbowego oraz wału rozrządu, a ponadto przeważnie i do łożyskowania dźwigienek zaworów w głowicy (tylko w silnikach górnozaworowych). Często z kanału głównego olej dopływa do ciśnieniomierza kontrolnego oraz do filtru bocznikowego. Niekiedy, zwłaszcza w silnikach wysokoprężnych, p0d ciśnieniem smarowane są również i łożyska sworzni tłokowych w główkach korbowodów, przy czym olej doprowadzany jest od łożysk karbowych poprzez kanały.
System suchej miski Olejowej. Silnik pojazdu terenowego, z uwagi na silne kołysanie lub długotrwałe przechylenie podczas pracy (co powoduje zakłócenia w działaniu pompy oleju) wyposaża się zwykle w tzw. układ smarowania z suchą miską olejowa. Ruchy i zmiany położenia silnika wywołują co najwyżej zakłócenia w działaniu pomocniczej pompy oleju lecz nie wpływają na prawidłowość smarowania silnika.
Olej dość szybko stygnie i stosunkowo krótko styka się z gorącymi spalinami przenikającymi do skrzyni korbowej. Układ z suchą miską olejowa stosuje się niekiedy również ze względu na brak miejsca na miskę olejową pod skrzynia korbową. [hasła pokrewne: blinatumomab, mechanizm zwrotniczy, wynajem samochodow warszawa ]
Miska olejowa. Kształt miski olejowej zależy zwykle od miejsca wbudowania silnika w samochodzie. Miski olejowe tłoczy się z blachy stalowej lub odlewa ze stopów lekkich. Wnętrze miski olejowej zaopatruje się często w grodzie tłumiące falowanie oleju, wywoływane wstrząsami i kołysaniem się silnika.
Aby polepszyć chłodzenie oleju, przeważnie odlewane miski zaopatruje się w zewnętrzne użebrowanie. Pojemność miski olejowej zależy od konstrukcji i mocy silnika, warunków chłodzenia oleju oraz od jakości stosowanego oleju i czasokresu jego wymiany. Poziom oleju w misce olejowej sprawdza się za pomocą odpowiednich olejowskazów. Najczęściej są to znakowane pręty określonej długości, zanurzone na pewną głębokość w oleju wypełniającym miskę. Na pręcie takim znajdują się zwykle dwa oznaczenia wskazujące dopuszczalne poziomy oleju w misce — najwyższy i najniższy.
Korek spustowy oleju, zwykle w postaci wkrętu, znajduje się w najniższym miejscu dna miski olejowej. Korek taki jest często zaopatrzony w magnes stały, wychwytujący cząstki żelaza zawarte w oleju oraz przylepione do nich zanieczyszczenia smoliste (patrz rys. 48-28). Przeważnie miska oleju ma wgłębienie, tzw. studzienkę, w której gromadzi sie olej pobierany następnie przez pompę.
[hasła pokrewne: przegub tracta, japan motors bielsko, skup samochodów sosnowiec ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: japan motors bielsko przegub tracta skup samochodów sosnowiec