Prędkość rozruchu silnika spalinowego

Tagi: , ,

Prędkość rozruchu silnika spalinowego jest z reguły wielokrotnie mniejsza niż prędkość obrotowa wirnika, przy której rozrusznik rozwija pełną moc. Z tego względu rozrusznik elektryczny z zasady napędza wał korbowy za pośrednictwem przekładni dość dużym przełożeniu zwalniającym, która może być wykonana jako :
– przekładnia jednostopniowa; napędzające kółko zębate rozrusznika jest związane bezpośrednio z wałkiem jego wirnika ; przełożenie zwalniające wynika ze stosunku liczby zębów wieńca zębatego na kole zamachowym do liczby zębów napędzającego kółka zębatego rozrusznika; zależnie od rodzaju silnika i typu rozrusznika przełożenie zwalniające wynosi 8. . . 16, przy czym napędzające kółko zębate rozrusznika ma z reguły nieparzystą liczbę zębów, przeważnie w zakresie 7 . . . 15 ; jednostopniowe przekładnie rozruszników są obecnie powszechnie stosowane, — przekładnia dwustopniowa; napędzające kółko zębate rozrusznika jest napędzane poprzez pomocniczą przekładnię zwalniającą Od walka pośredniego, połączonego z wirnikiem rozrusznika; całkowite przełożenie przekładni rozrusznika, zwykle w granicach 30. . .40, jest iloczynem przełożenia pomocniczej przekładni wbudowanej w rozruszniku oraz przełożenia pomiędzy napędzającym kółkiem zębatym i wałem korbowym silnika; zastosowanie przekładni dwustopniowej, spotykanej dość rzadko, umożliwia użycie lekkiego rozrusznika szybkobieżnego, lecz rozwiązanie takie jest dość kosztowne.
Urządzenie sprzęgające po włączeniu rozrusznika Zazębia jego napędzające kółko zębate z wieńcem zębatym koła zamachowego, a po wyłączeniu rozrusznika lub uruchomieniu silnika wyzębia napędzające kółko zębate z wieńca zamachowego. Ze względu na sposób działania rozróżnia się sprzęgające urządzenia mechaniczne oraz bezwładnościowe. Jako specjalną odmianę wyodrębnia się rozruszniki o przesuwnych wirnikach.
Mechaniczne urządzenie sprzęgające. Napędzające kółko zębate rozrusznika zazębia się z wieńcem zębatym na kole zamachowym wskutek poosiowego przesuwania się pod naciskiem spreżyny ściskanej przez dźwignie włączającą, która przekręca się podczas wciskania pedału lub przycisku włączającego rozrusznik. Dzięki połaczeniu wielowypustowemu napędzające kółko zębate przemieszcza się w sposób kontrolowany po wałku wirnika i nie może przekręcać się swobodnie względem wałka. Z uwagi na charakter ruchu napędzającego kółka zębatego rozróżnia się rozruszniki o ruchu posuwistym oraz o ruchu posuwisto-obrotowym kółek zębatych. Wymuszany przez wielowypust śrubowy ruch posuwisto-obrotowy napędzającego kółka zębatego ułatwia jego zazębianie się z wieńcem zębatym koła zamachowego.
Po zazębieniu się napędzającego kółka zębatego z wieńcem zębatym koła zamachowego, wskutek dalszego przekręcania dźwigni włączającej zamknięty zostaje obwód zasilania uzwojeń rozrusznika, który zaczyna pracować i obracać coraz szybciej wał korbowy silnika. [przypisy: żuraw warsztatowy Warszawa, pko leasing licytacje, żuraw warsztatowy ]
[podobne: skoda wrocław otomoto, pko leasing licytacje, tuleje gumowo metalowe ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: pko leasing licytacje skoda wrocław otomoto tuleje gumowo metalowe