Jaka powinna być chłodnica

Tagi: , ,

Przed weryfikacja chłodnica powinna być przemyta roztworem sody kaustycznej w celu usunięcia kamienia kotłowego oraz poddana sprawdzeniu na szczelność w wannie z wodą przy nadciśnieniu powietrza 0,5 kG/cm2. W razie stwierdzenia nieszczelności rdzenia chłodnicy odlutowuje się zbiornik górny i dolny, oczyszcza się prętem wnętrze każdej rurki rdzenia, zaznacza się miejsca nieszczelności, oczyszcza sie ze smaru i błota miejsca do lutowania pilnikiem, skrobakiem lub płótnem ściernym i lutuje. Rurki pogniecione lub zaślepione odlutowuje się i zastępuje nowymi. Zbiornik prostuje się i naprawia nieszczelności. Naprawione zbiorniki przylutowuje się z powrotem do naprawionego rdzenia (lutem miękkim). Naprawione króćce przylutowuje sie do zbiorników. Po naprawie chłodnicę starannie przemywa się w wodzie w celu usunięcia śladów kwasu po lutowaniu i ponownie sprawdza sie na szczelność. Pompa wody. Naprawa kadłuba pompy polega na tulejowaniu otworów pod łożyska i uszczelkę. Łożyska skorodowane lub wykazujące nadmierne luzy wymienia się na nowe. Wymagana gładkość bieżni uszczelniacza wałka wody przywraca się przy użyciu zestawu ręcznych frezów czołowych. Zużyty otwór w piaście naprawić można przez tulejowanie. W razie stwierdzenia pęknięć lub obłamań wirnik wymienia się na nowy. W razie konieczności zużyty wałek pompy wody naprawić można przez chromowanie lub metalizowanie i oszlifowanie na wymiar nominalny. Podczas składania pompy wody należy sprawdzić luz osiowy pomiędzy czołem kadłuba pompy a wirnikiem, który nie powinien przekraczać 0, i mm. Wentylator. W razie stwierdzenia jakichkolwiek pęknięć lub innych uszkodzeń mechanicznych wentylator należy wymienić na nowy. Przed założeniem wentylatora sprawdza się kąty wygięcia łopatek oraz odległości końców łopatek od osi, a następnie wyrównoważa się go statycznie.
Naprawa zespołów układu napędowego Sprzęgło. W obudowie sprzęgła stwierdza sie niekiedy pęk, niecia i wykruszenia materiału, zwichrowanie płaszczyzn styku z kadłubem silnika lub skrzynki biegów oraz uszkodzenia lub zużycie gwintu. Pęknięte obudowy żeliwne naprawia sie przez spawanie acetylenowo-tlenowe, na gorąco, czyli po uprzednim podgrzaniu do temperatury około 650 oc. Po spawaniu studzi sie obudowę wraz z piecem do temperatury otoczenia. Pęknięcia spawać można również elektrycznie przy użyciu elektrod bimetalowych (miedź-stal). Zwichrowane płaszczyzny stykowe naprawia się przez struganie lub szlifowanie. [patrz też: sprzątanie hal magazynowych, szyny prądowe, wynajem samochodów warszawa ]
[przypisy: luksusowe auta, światła asymetryczne, nivette używane ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: luksusowe auta nivette używane światła asymetryczne