Przepustowość zaworu przelewowego

Tagi: , ,

Przepustowość zaworu przelewowego powinna być odpowiednio duża, aby zawór w razie potrzeby mógł przepuszczać prawie całą ilość oleju tłoczonego przez pompę oleju. W układzie smarowania dużego silnika, wyposażonego w pompę oleju o znacznej wydajności, zamiast zaworu kulkowego przeważnie stosuje sie specjalny zawór przelewowy, ponieważ przy wymaganej przepustowości kulka zaworu miałaby zbyt dużą średnicę. Zależnie od typu silnika zawór przelewowy  powinien się otwierać, kiedy ciśnienie w układzie smarowania przepustowości CL EYLAND) wzrasta do 4. , . fi kG/cm2.
Smarowanie mieszankowe polega na doprowadzaniu oleju do miejsc smarowania za pośrednictwem mieszanki paliwa z powietrzem, napływającej do cylindrów. Do zasilania silnika używa się wówczas zamiast czystego paliwa specjalnej mieszanki paliwa i oleju, zawierającej 3. . .5% oleju silnikowego. Obecnie smarowanie mieszankowe stosuje się wyłącznie w najtańszych, dwusuwowych silnikach gaźnikowych o wstępnym sprężaniu mieszanki w skrzyniach korbowych (co uniemożliwia wykorzystywanie skrzyni korbowej jako zbiornika oleju).
Smarowanie mieszankowe jest najprostsze lecz zarazem i najmniej korzystne. Mieszanie oleju z paliwem jest kłopotliwe, przy czym olej wykazuje skłonność do wytrącania się z paliwa. Zadowalające smarowanie odpowiedzialnych części osiąga się tylko kosztem odpowiedniego nadmiaru oleju w mieszance, co wydatnie zwiększa zużycie oleju. Znaczna część oleju spala się bezproduktywnie w cylindrach wraz z mieszanka, wskutek czego obficie wydziela się nagar w komorach spalania, kanałach wydechowych oraz w tłumiku wydechu.
Smarowanie wtryskowe polega na rozpylaniu ciekłego oleju silnikowego w kanałach, którymi powietrze lub mieszanka dopływa do wnętrza skrzyni korbowej albo do cylindrów silnika. Smarowanie wtryskowe, stanowiące specjalną odmiane smarowania mieszankowego, opracowano na pierw jako metodę smarowania zasilanych wtryskowo, wsuwowych silników o zapłonie iskrowym. Smarowanie wtryskowe zapewnia liczne korzyści, jak: małe zużycie oleju, możność zasilania silnika czystym paliwem, ograniczenie do minimum wydzielania się nagaru w komorach spalania oraz możność regulowania intensywności smarowania, odpowiednio do obciążenia i prędkości biegu silnika. Sprawia to, że pomimo konieczności wyposażania silnika w dość kosztowną instalację, smarowanie wtryskowe jest ostatnio coraz częściej stosowane również i w dwusuwowych silnikach gaźnikowych, zamiast zwykłego smarowania mieszankowego. [podobne: blinatumomab, mechanizm zwrotniczy, wynajem samochodow warszawa ]
System D KW Frischbl-Automatik. Smarowanie mieszankowe silnika dwusuwowego zapewnia urządzenie wtryskowe, wprowadzające pod ciśnieniem odmierzone dawki ciekłego oleju silnikowego do głównego rozpylacza gaźnika. Zapas oleju mieści się w oddzielnym zbiorniku, zaopatrzonym w olejowskaz prętowy i wywietrznik. Tłoczkowa pompa oleju jest napędzana od wału korbowego silnika, za pośrednictwem pasa klinowego i przekładni ślimakowej. Pompa ta zasysa olej ze zbiornika poprzez wkładkę filtrującą i przetłacza odmierzonymi dawkami do głównego rozpylacza w gaźniku, gdzie olej miesza sie z paliwem, rozpylanym następnie w gardzieli.
[hasła pokrewne: skoda wrocław otomoto, pko leasing licytacje, tuleje gumowo metalowe ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: pko leasing licytacje skoda wrocław otomoto tuleje gumowo metalowe