Zęby wieńca

Tagi: , ,

Jeżeli zęby kółka napędzającego natrafią na zęby wieńca (zamiast na wnęki pomiędzy nimi), zazębienie kółka z wieńcem nieco się opóźnia, aż kółko zostanie odpowiednio przekręcone przez powoli obracający się wirnik. Zapewnia to w każdej sytuacji płynne zazębienie się kółka z wieńcem — bez jakichkolwiek uderzeń.
Bezpośrednio przed zupełnym wsunięciem zębów napędzającego kółka zębatego pomiędzy zęby wieńca koła zamachowego, przemieszczający się wraz z rdzeniem elektromagnesu włącznika mostek kontaktowy zamyka obwód zasilania Uzwojenia wzbudzenia rozrusznika prądem o pełnym natężeniu roboczym, czyli rozrusznik zaczyna rozwijać pełny moment obrotowy. Wprawdzie jednocześnie prąd przestaje płynąć przez uzwojenie wciągające włącznika elektromagnetycznego, lecz kółko napędzające pozostaje w zazębieniu z wieńcem koła zamachowego dzięki oddziaływaniu pola magnetycznego wytwarzanego przez uzwojenie podtrzymujące, którym odtąd płynie prąd O niewielkim natężeniu.
Kiedy silnik spalinowy zacznie już pracować, prędkość obrotowa walu korbowego szybko wzrasta. Skoro tylko podwyższająca Się prędkość wirowania napędzającego kółka zębatego przekroczy prędkość obrotowa wirnika, wskutek zaniku nacisku kółka rozłącza się sprzęgło wielotarczowe i od tej chwili zazębione nadal z wieńcem kółko zębate wiruje swobodnie — szybciej niż wirnik.
Dopiero po zwolnieniu włącznika rozruchu ustaje przepływ prądu przez uzwojenie elektromagnesu przekaźnika oraz uzwojenie podtrzymujace włącznika elektromagnetycznego. Umożliwia to rozprężającej się sprężynie wyłączającej wyzębienie napędzającego kółka zębatego z wieńca kola zamachowego i przesuniecie mostka kontaktowego w pozycje spoczynkową — czyli przerwanie przepływu prądu przez uzwojenie wzbudzenia rozrusznika. Jednocześnie przekaźnik zamyka obwód uzwojenia hamującego, przez które zaczyna płynąć prąd — co zapewnia szybkie zmniejszanie się predkości obrotowej wirnika. [podobne: żuraw warsztatowy Warszawa, taśmy transportujące, żuraw warsztatowy ]
Przez uzwojenie hamujące prąd płynie tylko w okresie obracania wirnika po przerwaniu zasilania rozrusznika z akumulatora (rozrusznik działa wówczas jako hamulec elektryczny — w uzwojeniu hamującym płynie prąd indukowany w uzwojeniach obracającego się jeszcze wirnika).
Współpraca dwóch rozruszników elektrycznych. Do uruchamiania wysokoprężnego silnika o dużej mocy stosuje sie niekiedy układ dwóch rozruszników (4. . .6 KM) o przesuwnych wirnikach. Prawidłowe współdziałanie dwóch rozruszników napędzających wspólnie koło zamachowe umożliwia podwójny przekaźnik rozruchowy, który dopiero po zupełnym zazębieniu napędzających kółek Zębatych obu rozruszników z wieńcem zębatym koła zamachowego włącza jednocześnie pełne zasilanie obu rozruszników.
Kiedy sie zazębianie kółka napędzającego rozr sznika 2 z wieńcem koła zamachowego, kotwica elektromagnetycznego włącznika rozrusznika 2 zwiera jego prawy zestyk, zamykaj acy obwód zasilania elektromagnesów podwójnego przekaźnika rozruchowego, którego styki zwierają się i przez uzwojenia wzbudzenia Obu rozruszników (UGI oraz UG2) zaczyna płynąc prąd 0 pełnym natężeniu roboczym.
Do chwili zwolnienia przycisku włącznika rozruchu prąd przepływa również i przez uzwojenia podtrzymujące obu rozruszników, co zabezpiecza przed przypadkowym wyzębianiem sie napędzających kółek zębatych z wieńca koła zamachowego.
[więcej w: otomoto białystok, otomoto turek, sworznie tłokowe ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: otomoto białystok otomoto turek sworznie tłokowe