PIC-1001

Olej silnikowy

Do smarowania silników samochodowych używa się powszechnie specjalnych gatunków oleju, tzw. olejów silnikowych, charakteryzujących się określonymi cechami; najważniejsze z nich to: — lepkość, mierzona w OE lub w centistokesach, wskaźnik lepkości (indeks wiskozowy) charakteryzujący zmienność lepkości oleju w zależności od temperatury oleju; olej jest tym lepszy, im mniej jego lepkość sie zmienia wraz ze zmianą temperatury, — temperatura krzepnięcia — temperatura ta powinna być jak najniższa, ponieważ polepsza to gotowość techniczną silnika i ułatwia jego rozru...

Więcej »

Konstrukcja tłumika szmerów ssania oraz filtru powietrza

Stosuje się filtr lub filtry powietrza, które powinny możliwie jak najdokładniej oczyszczać powietrze napływające do rury ssącej. Opory przepływu powietrza przez filtr powinny być oczy wiście jak najmniejsze, ponieważ inaczej wydatnie zmniejsza się napełnienie cylindrów mieszanką lub czystym powietrzem. Opory przepływu powietrza przez czysty filtr, przy znamionowym obciążeniu silnika nie przekraczają 50. , 270 mm słupa wody. Jeżeli wkład filtru wskutek zanieczyszczenia traci Częściowo przepuszczalność, opory przepływu wzrastają, co wydatnie zmniejsza napełnienie cy...

Więcej »

Granica światła i cienia

Samochód ustawia się przed ekranem w odległości 5 m, tak aby oś pojazdu była prostopadła do powierzchni ekranu. Najjaśniejsza plama świetlna na powierzchni ekranu powinna leżeć na pionowym ramieniu krzyża kontrolnego. Podczas ustawiania reflektora, drugi reflektor powinien być zasłonięty. Żarówke zaopatruje się w osłonę, która zatrzymane promienie odbija i kieruje na lustro. Szczególnie przydatny jest reflektor z elektromagnesem służącym do pochylania wiązki światła, zwłaszcza podczas bardzo gęstej mgły. Szyba przednia ma wysuniętą cześć górną, co z...

Więcej »

Przestrzen miedzy statorem i rotorem (szpara) jest bardzo waska wynosi ona ulamki milimetra zaleznie od marki i konstrukcji mlynka koloidalnego

W praktyce ze względów eksploatacyjnych dzieli się nadwozia samochodów ciężarowych na uniwersalne oraz przystosowane — odpowiednio do ich przeznaczenia i przydatności do przewozu określonych ładunków. Wśród pojazdów ciężarowych o nadwoziach przystosowanych rozróżnia się ogólnie pojazdy do przewozów specjalistycznych oraz pojazdy specjalne. Przed pierwszą wojną światową następuje dalsza ewolucja kształtu nadwozia. Przód pojazdu wydłuża się, a koła przednie i tylne są już zawsze jednakowej wielkości. Nadwozia ze składanymi dachami brezentowymi zaczęto wykonywa...

Więcej »
751#auto studio otomoto , #warszawa tesco , #piwnik center , #ośrodek egzaminacyjny , #hyundai jasnogórska , #klimatyzacja do kampera , #audi dealer warszawa , #bricomarche cennik , #otomoto honda , #plug in toyota ,