Odśrodkowy filtr oleju

Tagi: , ,

Odśrodkowy filtr oleju usuwa zanieczyszczenia dzięki większej ich bezwładności niż cząstek oleju. Doprowadzany do filtru olej przepływa przez kanał w ośce wirnika i wypełnia go całkowicie. Następnie olej przepływa rurkami przelewowymi w dół i pod ciśnieniem wytryskuje z dysz, wprawiając wirnik w szybki ruch obrotowy dzięki zjawisku odrzutu. W wyniku szybkiego ruchu obrotowego (8. . .10 000 obr/min) wirnika, z oleju wypełniającego wnętrze wirnika pod wpływem sił odśrodkowych oddzielają się zanieczyszczenia mechaniczne o wiekszym ciężarze właściwym niż oleju. Wydzielone zanieczyszczenia osadzają się na ściankach i dnie wirnika filtru, skąd usuwa się je okresowo.
Odśrodkowy filtr ciśnieniowy spełniać może jedynie zadania bocznikowego filtru oleju, ponieważ oczyszczony olej odpływa z obudowy swobodnie (pod własnym cięzarem) do miski olejowej. Odśrodkowy filtr ciśnieniowy cechuje duża dokładność działania, latwość obsługi oraz brak części wymagających okresowej wymiany. Istotną wadą tego rodzaju filtru jest jednak osiąganie maksymalnej dokładności usuwania zanieczyszczeń z oleju tylko w stosunkowo wąskim zakresie prędkości obrotowych wirnika, a więc jedynie przy określonym ciśnieniu roboczym w układzie smarowania.
Odśrodkowy filtr oleju, mechaniczny spełnia zadania pomocniczego filtru szeregowego, oczyszczającego olej tłoczony przez pompę oleju do miejsc Pompa oleju tłoczy olej do wnętrza komory odśrodkowej, wirującej wraz z wałem korbowym. Wewnętrzne użebrowanie komory wirowej zmusza wypełniający ją olej do wirowania w ślad za walem korbowym, wskutek czego zanieczyszczenia o ciężarze właściwym większym niż oleju pod wpływem sił odśrodkowych skupiają się w pobliżu obrzeża komory odśrodkowej. Jednocześnie oczyszczony olej odpływa z komory odśrodkowej przez poosiowy kanał w wale korbowym do jego łożysk, w miarę wtłaczania do niej coraz to nowych ilości oleju prez pompę. Oddzielane zanieczyszczenia pozostają w komo ze odśrodkowej, z której usuwa się je okresowo.
Mechaniczny filtr odśrodkowy nie usuwa równie dokładnie zanieczyszczeń z oleju jak ciśnieniowy, lecz działa znacznie skuteczniej niż szczelinowy lub siatkowy filtr główny Filtr oleju MICRONIC ma wkład ze specjalnego papieru porowatego, ułożony na kształt wieloramiennej gwiazdy, co zapewnia bardzo dużą czynną powierzchnie wkładu przy niewielkich jego wymiarach zewnętrznych. Wkład MICRONIC zatrzymuje wszystkie zanieczyszczenia o ziarnistości ponad 0,005 mm oraz dużą część mniejszych. Filtry oleju MICRONIC odznaczają się dużą przepustowością i małymi oporami przepływu, w związku z czym stosuje się je coraz części j jako głowne filtry oleju.
Szczelinowy wkład papierowy składa sie z bardzo dużej liczby krążków filtrujących i przekładek papierowych, ułożonych na przemian w stos, objęty metalowymi pokrywami i ściągnięty listwami. [więcej w: bramy segmentowe łódź, aluminium 6082, Upadłość transgraniczna ]
[więcej w: gratka motoryzacja samochody osobowe, otomoto turek, sworznie tłokowe ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: gratka motoryzacja samochody osobowe otomoto turek sworznie tłokowe