Przegub TRACTA

Tagi: , ,

Przegub TRACTA sklada sie z dwóch ogniw przegubowych, sprzegnietych ze sobą za pomoca wystepu oraz z dwóch widelek z plaskimi ramionami wchodzacymi do odpowiednich wnek w ogniwach. Konstrukcja taka umożliwia ustawianie się pod kątem walów w dowolnej plaszczyźnie. Ponieważ w przegubie TRACTA wspólpracują ze soba stosunkowo duże plaskie powierzchnie, naciski pomiedzy nimi są st0sunkowo małe, ponadto przeguby TRACTA podlegają dość intensywnemu zużyciu wskutek ścierania i w związku z tym są wypierane przez przeguby kulowe. Przegub GARRINGTON składa sie z dwóch identycznych walów wielowypustowych zakończonych odkutynmi szczekami, pomiedzy którymi znajdują sie dwie pary ksztaltowych álizgaczy prowadzonych przez cztery pólcylindryczne wneki z wcieciami w środku, wyfrezowane w każdej szczcce. Slizgacze zabezpieczone są przed wypadnicciem spomiędzy za pomocą zacisków z drutu spreżynowego. Przegub UNIPOWER-RZEPPA (lub BIRFIELD) stanowi udoskonaloną wersje przegubu RZEPPA, odznaczajaca sie zwartością konstrukcji i dużą wytrzymalością. Przegub UNIPOWER-RZEPPA różni się od przegubu RZEPPA geometria bieżni prowadnic oraz brakiem elementu środkującego. W poprzecznym przekroju zarys prowadnicy jest eliptyczny i wykonany w taki sposób, że wskutek wstawienia w parzyste prowadnice kulek o odpowiednich średnicach, oś dzialania nacisku pomiedzy bieżnią i kulką tworzy kat 450 z kierunkiem nacisku obwodowego. W przegubie RZEPPA prowadnice maja zarysy kolowe, wskutek czego maksymalne naciski stykowe wystepuja na obrzeżach bieżni, co w razie dużych obciążeń skretnych sprzyja zagniataniu bieżni przez kulki i zacieraniu koszyka. Natomiast w przegubie UNIPOWER-RZEPPA pola styku kulek z bieżniami znajdują się dostatecznie daleko od obrzeży bieżni, nawet w przypadku wyjatkowo dużych obciążeń. Typowe waly napedowe. Podzial walów napedowych. Waly napedowe stosowane w samochodach można klasyfikować, kierujac sie różnymi ryteriami podzialu.Zze wzgledu na liczbe przegubów rozróżnia sie waly jednoprzegubowe i waly dwuprzegubowe. Z uwagi na konstrukcje waly napedowe dzieli sie na rurowe i pelne. [patrz też: żuraw warsztatowy Warszawa, pko leasing licytacje, żuraw warsztatowy ]
[podobne: skoda wrocław otomoto, pko leasing licytacje, tuleje gumowo metalowe ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: pko leasing licytacje skoda wrocław otomoto tuleje gumowo metalowe