Przewietrzanie silnika

Tagi: , ,

Napływający do filtru olej wypełnia wnętrze obudowy i przesącza się przez wkład, a następnie odpływa do miski olejowej.
Szczelinowy wkład papierowy cechuje bardzo duża dokładność oddzielania zanieczyszczeń, zależna od grubości przekładek papierowych; z uwagi na małą przepustowość wkłady takie nadają się tylko do bocznikowych filtrów oleju.
Wężownica filtrująca ma postać elastycznego, ldość sztywnego przewodu porowatego, zwiniętego śrubowo. Wykonanie takie pozwala na uzyskanie dość dużej czynnej powierzchni wkładu przy niewielkich wymiarach zewnętrznych filtru. Aby zwiększyć czynną powierzchnię wkładu niekiedy wężownicę wykonuje się jako podwójną.
Olej dopływający do wnętrza obudowy filtru przesącza się przez ściankę wężownicy i odpływając przez nią ścieka do miski Olejowej silnika. Olej, który nie przesącza się przez ściankę przewodu porowatego, odpływa do głównego kanału oleju. Wężownice filtruj ce stosowane są tylko w filtrach bocznikowych. [więcej w: bramy segmentowe łódź, aluminium 6082, Upadłość transgraniczna ]
Filtr magnetyczny jest to odpowiednio ukształtowany magnes trwały lub układ magnesów trwałych, który podczas omywania olejem wychwytuje z niego i zatrzymuje cząstki metali magnetycznych oraz inne zanieczyszczenia przylepione do tego rodzaju opiłek lub okruchów. Filtry magnetyczne nie oddzielają luźnych zanieczyszczeń niemagnetycznych, jak: substancje mineralne, smoliste, lub cząstki nagaru i metali niemagnetycznych. W silnikach samochodowych spotyka się jedynie pomocnicze filtry magnetyczne, najczęściej w postaci magnesu trwałego, osadzonego we wkręcie zaślepiającym otwór do spuszczania oleju z miski olejowe.
Podczas pracy silnika tłokowego, w czasie suwów sprężania i rozprężania, przez nieszczelności pomiędzy gładzią cylindrów, pierścieniami tłokowymi oraz tłokami, do skrzyni korbowej silnika przedostają się znaczne ilości sprężonego powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej oraz gorących spalin. Mieszanka przenikająca do skrzyni korbowej zawiera ciekłe paliwo i jego pary. Paliwo to mieszając się z olejem silnikowym rozpylanym w skrzyni korbowej rozcieńcza go i pogarsza jego właściwości. Gorące spaliny oddziaływują szczególnie szkodliwie, wywołując utlenianie i rozpad składników oleju silnikowego. Ponadto przedmuchy spalin powodują znaczne podniesienie temperatury w skrzyni korbowej i szybkie zanieczyszczanie sie oleju produktami niezupełnego spalania mieszanki.
[przypisy: przegub rzeppa, tłumik szmerów ssania, nivette otomoto ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: nivette otomoto przegub rzeppa tłumik szmerów ssania