Źródło światła

Tagi: , ,

Światło powinno być ograniczone jak najbardziej do powierzchni tablicy. Źródło światła nie powinno być widoczne, a do oczu obserwatora powinno dochodzić tylko światło odbite od tablicy, pozwalające na odczytanie znaków rejestracyjnych z odległości co najmniej 20 m podczas postoju pojazdu w przeciętnych warunkach atmosferycznych. Kąt padania światła na tablice w każdym jej punkcie nie powinien być większy niż 0 (kąt ten mierzy się między kierunkiem światła a powierzchnią tablicy). Luminancja w każdym miejscu pomiaru nie powinna być mniejsza niż 2,5 cd/m2. Nierównomierność oświetlenia określona przez gradient luminancji (BI — B2)/l wszędzie powinna być mniejsza niż 2 Boleni, gdzie: Bo — najmniejsza luminancja z wyznaczonych w rozmaitych miejscach pomiaru, BI oraz Be — luminancja dwoch dowolnie obranych miejsc pomiaru, I — odległość między środkami miejsc pomiaru. Ekran kontrolny powinien mieć powierzchnię białą matową z oznaczonymi miejscami pomiarów. Luminancję mierzy się w kierunku prostopadłym do tablicy. Sygnały takie wykonuje się jako trójkątne pełne, ciągle powierzchnie odblaskowe (z centralnym otworem) lub jako zespoły złożone z elementów odblaskowych dowolnego kształtu, przynajmniej czterech na każdym boku trójkąta. Wymiary takiego trójkąta powinny być dostatecznie duże, aby spełnione były wymagania fizjologicznej widzialności. Długość b0ku trójkąta powinna wynosił co najmniej 150 mm. Szerokość pasa odblaskowego z każdej strony powinna wynosić 18. . 2300 długości boku. Swiatła uprzywilejowania w ruchu pozwalają użytkownikom dróg na łatwe rozpoznawanie pojazdu korzystającego z pierwszeństwa przejazdu. Światła te z reguły są umieszczane na dachu pojazdu, a wymiary mocowania nie podlegają normalizacji. W światła uprzywilejowania wyposaża się najrozmaitsze pojazdy, jak np.: samochody straży pożarnej, samochody milicyjne, samochody służby granicznej, samochody pogotowia technicznego oraz ratunkowego, pojazdy przewożące niebezpieczne ładunki i inne. Poza stosowaniem świateł rozpoznawczych, których źródłem są specjalne reflektory wywoławcze, pojazdy takie zaopatruje się często również i w sygnały dźwiękowe o odmiennej charakterystyce od powszechnie używanych. [przypisy: bramki rozsuwane, inhibitor korozji, bruksizm ]
[więcej w: otomoto zielona góra, wektor otomoto, pko poleasingowe ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: otomoto zielona góra pko poleasingowe wektor otomoto